Monday, January 6, 2014

Un dar neprețuit

Stând de vorbă la un ceai cu o persoană dragă mie despre viață și ce asteptăm de la ea, am realizat un lucru pe cât de adevărat, pe atât de trist… viața în sine e o continuă așteptare…  sau un continuu regret al vremurilor care au fost și nu mai sunt! 

Pentru că o facem noi să fie așa!!!

Când suntem mici așteptăm să creștem mari, când suntem la școală așteptăm vacanța, când suntem în vacanță așteptăm să terminăm școala în idea că după școală va urma o lunga vacanță fără teme acasă… și mare ne e surprinderea când aflăm pe pielea noastră că nu e chiar așa. 
Apoi așteptăm să dăm bacul, să intrăm la facultate, să absolvim facultatea, să facem și alte studii, să terminăm studiile, să călătorim, să ne căsătorim, să ne cumpărăm o casă, să ne întemeiem o familie, să avem un copil, să crească mai mărișor copilul, să meargă la grădiniță, apoi la școală, la facultate, să se căsătorescă, să avem nepoți, să crească nepoții mari… Și tot așa!

Și apoi ce? Și apoi îmbătrânim! Iar când suntem bătrâni așteptăm în continuare… Doar că la bătrânețe, din păcate, oamenii așteaptă să moară.
Trist… Dar adevărat!

Alteori oamenii pică într-o continuă stare de nostalgie, melancolie și se gândesc  foarte mult la trecut, încât ajung de fapt să trăiască în trecut. Nu are rost să trăim cu regrete că nu am făcut cutare lucru sau faptă. Nu putem schimba nimic din ceea ce a fost. 

Ceea ce putem să facem însă, e să ne amintim cu plăcere de trecut, să realizăm că avem amintitri frumoase, cărora să le zâmbim, nostaligic, iar ceea ce a fost negativ să încercăm să iertăm, poate chiar să uităm, sau să lăsăm să ne infruențeze prezentul sau viitorul într-un alt mod decât negativ, prin regrete continue. Să încercăm ceea ce nu am făcut sau nu am spus, să facem acum, să spunem acum! Ceea ce am greșit să împartașim cu cei din jur care acum poate persistă în greșeală pentru a le îndruma pașii prin exemplul nostru, în așa fel încât măcar ei, cand vor privi in urmă să zâmbească, nu nu să aibă regrete.

E păcat să reducem viața doar la a aștepta să se întâmple ceva anume în viitor sau la a regreta trecutul!
Hai să și trăim viața! Să trăim prezentul! Să ne oprim câteva secunde pe loc, să tragem adânc aer în piept, să ne uităm în jurul nostru, să zâmbim, să ne autoconștientizăm în locul și în momentul în care suntem și să realizăm ce minune e prezentul.

Am auzit undeva o frază care mi-a plăcut foarte mult și încerc să țin cont de însemnătatea ei:
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That's why we call it the present."

Nu e un moment mai bun decat prezentul pentru a trăi, pentru a ne bucura de momentul în care ne aflăm,de persoanele cu care suntem, de a trece la fapte și a ne face viața un pic mai frumoasă!

E adevărat că viața în sine nu e ușoară! Uneori e foarte darnică și frumoasă, alteori ne pune la pământ și ne doboară, dar ține de fiecare din noi să facem ceva bun cu ea, să ne demonstrăm nouă că putem să ne bucurăm de ceea ce ne-a oferit și să fim recunoscători, dar în același timp că, indiferent câte provocări ne lansează, putem lupta și putem ieși la suprafață, cu capul sus, transformând orice lucru sau fapt negativ în ceva pozitiv și frumos!

Închei așadar cu un sigur gând: Să trăim în prezent! „Mâine” nu știm dacă vine!


2 comments:

  1. Cred ca ai dreptate in cea mai mare parte in gandirea ta despre cum este viata noastra si cum ne-o traim si ce astepta de la ea ... dar pentru ca exista si un "dar" care este gandirea mea personala, batranii nu asteapta sa moara, te-ar surprinde sa-i vezi cate planuri au si mai ales pe ce termene.
    Eu am intalnit batrani care pot accepta moartea oricui, numai pe a lor nu. Si acum ca sa fiu sincera, cred ca si eu nu accept sa ma gandesc la moartea mea (chiar si in momentele in care ma simt foarte rau) am senzatia ca voi trai vesnic, am planuri de parca sunt la inceputul vietii, cel mult cand ma apuca depresia pot accepta ca sta in puterea mea sa-mi curm orice suferinta ... din fericire nu ma tin mult aceste ganduri :).
    Toata viata mea am fost de acord cu ce a spus Horatiu intr-un-ul din poemele lui "Carpe diem, quam minimum credula postero", în traducere: "Culege ziua de azi și fii cât mai puțin încrezător în viitor"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru feed-back, CeaDin Umbra! Asa este, am intalnit si batrani plini de viata care la varse venerabile inca au credinta si puterea de a spune cu tarie ca "Tineretea e o stare de spirit". Admir o astfel de atitudine si pot spune ca desi am auzit de multe ori aceasta maxima, pentru prima data a ramas in mintea si in sufletul meu ca o amprenta, atunci cand am auzit-o rostita de bunicul sotului meu. Bunicul are o varsta inaintata si vazand in ochii lui taria cu care a spus-o si cat de tanar este el de fapt in spirit si in cuget, am crezut si eu cu adevarat si am vazut dincolo de cuvinte! Iar el e unul din exemplele pozitive care, desi a trecut prin multe in viata lui lunga, inca mai are planuri si inca ar vrea sa mute muntii din loc, iar singurul lui obstacol e neputinta trupeasca. In nici un caz varsta.
      Din pacate, eu in copilarie si nu numai, mereu am auzit de la batrani aceeasi replica, atunci cand ii intrebam ce mai fac: "Eh, si noi cu batranetile... asteptam sa vina moartea..." Probabil, copil fiind, am luat cuvintele ad litteram si pana sa il cunosc pe bunicul sotului meu nu am vazut si o alta fata a oamenilor in varsta.

      Delete