Monday, July 14, 2014

Răsfățul propriu... sau câte o mică aroganță

Treaba asta cu răsfățul propriu nu îmi aparține. Nu am redescoperit eu roata sau cum spune prietena mea Simona, apa caldă! Nicidecum! Doar că m-am decis să adopt și eu chestiunea asta și am și pus-o în practică! Dacă doar decidem dar nu trecem și la fapte, e degeaba!

La treaba asta cu răsfățul propriu ne îndeamnă mulți, în special psihologii! Dar eu am preluat ideea de pe minunatul și mereu inspiraționalul site al revistei online Belva.ro, care chiar azi s-a îmbrăcat în straie noi.

Cei de pe Belva.ro au mereu idei și ne îndeamnă să facem în fiecare zi ceva pentru noi, pentru sufletul nostru. Un ceva cât de mic și aparent neînsemnat, dar care de fapt aduce bucurie în suflet și care de fapt are mare însemnătate! Ei dau exemple de tot felul, de la un desert favorit, o carte bună, o baie relaxantă în arome exotice, un pahar de vin bun, un mic dejun la pat, muzica preferată, un buchet de flori colorate și parfumate, multe, multe altele! Eu aș adăuga aici că trebuie să știi să te bucuri de lucrurile mici și să încerci să fii pozitiv, să vezi ce e bun în tine, în cei din jurul tău și în orice situație care la prima vedere poate părea dezastruoasă!

Mărturisesc, nu m-am preocupat să îmi ofer un răsfăț în fiecare zi, dar analizând un pic ”situația” mi-am dat seama că ”răsfățul” e prezent în viața mea tot timpul: în zâmbetul din fiecare dimineață de pe chipul soțului meu, în îmbrățișarea și sărutul prin care îmi urează o zi bună de fiecare dată când pleacă la birou, în regăsirea după fiecare zi lungă și încărcată, în zâmbetul de pe fața sau din glasul părinților mei, de câte ori ne întâlnim sau ne auzim la telefon, în prăjitura sau cafeaua pe care mi le oferă mama, însoțite de protectorul sărut pe frunte de câte ori o vizitez, în plăcerea tatei de a împărtăși cu mine încă o noutate culinară, apicolă sau economică descoperită, în preocuparea socrilor mei de a ne transmite binețe fie la telefon, fie atunci când îi vizitez,  în coada care se mișcă puternic, și uneori poate lăsa vânăi, a cățelușei care mă întâmpină de câte ori urc la casa socrilor mei, în torsul melodios și blând al pisoilor care se cuibăresc în brațele mele pentru porția de mângâieri și pisico-terapie, în vocea blândă a bunicilor care mereu îmi fac urări de bine și de sănatate, în glasul mătușii mele care mereu îmi spune să nu mă supăr că mă sună, deși nu am dat niciodată de înțeles asta, ba din contră, îmi face plăcere să îî aud glasul,  în glumele sarcastice și pline de ironie ale fratelui meu, în fiecare mesaj sau fotografie pe care mi le trimit prietenii sau cei din familie plecați peste hotare, în năzdrăvăniile pe care mi le povestesc verii mei despre copiii lor, în ieșirile și poveștile cu prietenii...

Lista poate continua cu lucruri mărunte dar care pot încânta sufletul, chiar și pentru  o secundă:  surâsul dulce al unui copil, o veveriță pe care o vezi întâmplător în timpul unei escapade într-un parc, un buchet de flori de câmp pe care îl cumperi de la o bătrânică, trei pui de pisică jucându-se nestingheriți sub privirea vigilentă a mamei lor...

Toate aceste lucruri sunt încununate și de faptul că suntem cu toții sănătoși! Cred că asta e cel mai important: să ne menținem sănătatea, să încercăm să facem tot ce putem să ne fie bine, să fim fericiți și să ne trăim viața într-un mod simplu, să nu o complicăm, pentru că e ea de la sine complicată în contextul în care trăim. 

No comments:

Post a Comment